تبلیغات
مرکز اطلاعات پزشکی - هفت گام مهم سلامتی
 
پنجشنبه 30 بهمن 1393 :: نویسنده : Ali Reza

تهران-ایرنا- تحقیقات در حال گسترشی نشان می دهند که با ایجاد تغییرات ساده ای در رژیم غذایی، ورزش و مدیریت تنش و اضطراب می توان زندگی سالمی را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی «گیام لایف» (Gaiam Life) ، در این گزارش نتایج توصیه های سه کارشناس، یک پزشک، یک متخصص تغذیه و یک مربی ورزشی برای سالم زیستن به صورت فهرست گردآوری شده است.

*** مثبت بیاندیشید

تحقیقات نشان می دهند که داشتن یک نگرش مثبت سالم موجب سالم تر شدن سیستم ایمنی بدن شده و به تقویت سلامت کلی بدن کمک می کند.

محققان می گویند: در واقع بدن آنچه که انسان به آن می اندیشد را قبول می کند پس بر مسائل مثبت تمرکز کنید.


***سبزیجات مصرف کنید

روزی پنج وعده سبزیجات خام، بخار پز، پخته و یا سرخ شده مصرف کنید.

داشتن یک رژیم غذایی مملو از سبزیجات به کاهش خطر ابتلا به سرطان های ریه، کولون، سینه ، دهانه رحم، مری، معده، مثانه، لوزالمعده و تخمدان کمک می کند.

از سوی دیگر گیاهان پر رنگ تر مانند بروکلی، کلم، هویچ، گوجه فرنگی و سبزیجات برگدار مواد مغذی بیشتری دارند.

***روزی پنج وعده غذا بخورید

دانستن این که چه غذایی باید خورد ، چه زمانی باید غذا خورد و چه اندازه باید غذا خورد باعث می شود که سطح سوخت و ساز و انرژی بدن همواره ثابت بماند و به این ترتیب انسان در طول روز انرژی خود را حفظ می کند.

مصرف روزی پنج وعده غذا باعث می شود که انسان بتواند وزن خود را کنترل کند، خونسرد بماند، تمرکز خود را حفظ کند و از خوردن تنقلات پرهیز کند.

***هر روز ورزش کنید

ورزش روزانه نشانگرهای زیستی پیری را کاهش می دهد. همچنین انجام روزانه فعالیت های ورزشی موجب تقویت بینایی، عادی شدن فشار خون، تقویت عضلات، کاهش کلسترول و تقویت تراکم استخوان می شود.

اگر می خواهید زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشید باید ورزش کنید. مطالعات نشان می دهند که حتی انجام 10 دقیقه ورزش در روز در کیفیت زندگی تفاوت ایجاد می کند.

*** خواب خوب شب را از دست ندهید

5اگر برای خوابیدن مشکل داریم روش های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن و یوگا انجام دهید.

همچنین مطالعات نشان داده اند که خوردن یک میان وعده قبل از خواب به آماده سازی بدن و ذهن برای خواب کمک می کند.

مصرف غلات با شیر، جوی دو سر و چای بابونه قبل از خواب برای داشتن یک خواب آرام توصیه می شود.

از دیگر اقداماتی که برای داشتن یک خواب خوب می توان انجام داد تاریک کردن اتاق است همچنین بیرون کردن مسائل و افکار نگران کننده از سر و نوشتن آنها بر روی کاغذ نیز در این رابطه موثر است.

*** محدود کردن مصرف چریی های اشباع و ترانس

از دیگر تغییراتی که باید برای سالم زیستن در شیوه زندگی ایجاد کرد، محدود کردن مصرف چربی های اشباع و ترانس و جایگزینی آنها با اسیدهای چرب امگا 3 است.

با رعایت این کار می توان خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش داد و حتی حالت های افسردگی را درمان کرد.

مصرف گوشت، شیر و پنیر درست شده از شیر حیوانات علف خوار می تواند دوز سالم امگا 3 را برای بدن تامین کند.

**به جای مصرف مکمل ها غذاهای حاوی ویتامین بخورید

مکمل های جایگزین خوبی برای یک رژیم غذایی مناسب نیست. اگر چه بسیاری از کارشناسان بهداشتی مصرف روزی یک مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی را توصیه می کنند اما باید خالص بودن و بی خطری هر مکمل به دقت ارزیابی شود.

برخی مکمل ها با داروها واکنش نشان می دهند و حتی برخی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 13 مرداد 1396 06:42 ق.ظ
Yes! Finally something about How do you get a growth spurt?.
یکشنبه 8 مرداد 1396 11:30 ب.ظ
Hi there to all, because I am in fact keen of reading this web site's post to be updated on a regular basis.
It includes good stuff.
چهارشنبه 21 تیر 1396 02:52 ق.ظ
An outstanding share! I've just forwarded this onto a
coworker who has been doing a little homework
on this. And he in fact ordered me lunch simply because I discovered it for him...
lol. So allow me to reword this.... Thanks for the
meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter
here on your website.
یکشنبه 21 خرداد 1396 11:15 ق.ظ
My family members always say that I am killing my time
here at net, except I know I am getting familiarity every day by reading
such good articles or reviews.
پنجشنبه 18 خرداد 1396 09:10 ب.ظ
This excellent website certainly has all the information and facts I needed concerning this subject
and didn't know who to ask.
شنبه 13 خرداد 1396 12:07 ق.ظ
Hey there! Would you mind if I share your blog with my twitter group?
There's a lot of people that I think would really enjoy
your content. Please let me know. Cheers
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 02:30 ق.ظ
Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back
to your site? My blog is in the exact same area of
interest as yours and my visitors would really benefit from a lot of the information you provide here.
Please let me know if this ok with you. Many thanks!
شنبه 30 اردیبهشت 1396 01:15 ب.ظ
Superb blog! Do you have any tips for aspiring writers?
I'm hoping to start my own website soon but I'm a little lost on everything.
Would you advise starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option?
There are so many options out there that I'm totally
overwhelmed .. Any recommendations? Thanks!
جمعه 29 اردیبهشت 1396 04:46 ق.ظ
What's up i am kavin, its my first occasion to commenting
anywhere, when i read this article i thought i could also make comment
due to this brilliant article.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 11:23 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Appreciate it
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 09:26 ق.ظ
I am regular reader, how are you everybody? This post posted at this site is in fact
good.
سه شنبه 29 فروردین 1396 11:22 ب.ظ
This is really interesting, You're a very skilled blogger.

I've joined your feed and look forward to seeking more of your great post.
Also, I have shared your web site in my social
networks!
سه شنبه 22 فروردین 1396 04:51 ب.ظ
What's up, I would like to subscribe for this weblog to get newest updates, so where can i
do it please help out.
چهارشنبه 12 فروردین 1394 04:03 ب.ظ
ممنون
وب منم تقریبا تو مایه های وب شماست.
بهم سر بزنید خوشحال میش.
و اگه موافق بودین خبرم کنید با هم تبادل لینک داشته باشیم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


مرکز اطلاعات پزشکی
درباره وبلاگ

با عرض سلام خدمت شما بازدید کننده عزیز : لطفا با دادن نظر ما را در بهتر شدن مطالب وبلاگ یاری کنید. با تشکر

مدیر وبلاگ : Ali Reza
نویسندگان
نظرسنجی
مطالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید؟







آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :